زیباترین نمای فلزی 2020

فهرست زیباترین نمای فلزی 2020

زیباترین نمای فلزی 2020 موزه آینده دبی

درباره موزه آینده دبی

The Museum of the Future

زیباترین نمای فلزی 2020 , موزه آینده دبی یک مرکز تحقیقاتی با آزمایشگاه ها و کلاس های درس و همچنین فضایی برای بازدیدکنندگان برای تجربه فن آوری های جدید است.

نمایش فناوری های جدید
نمایش فناوری های جدید

این ابر سازه در سال 2018 شروع و بعد از 2 سال فعالیت شبانه روزی در سال 2020 افتتاح شد اما با وجود COVID- 19 این امر تسریع شد و توسعه سازه را از سایت به کارخانه منتقل کردند,‌ شرکت ها قطعات را ساخته و به سایت می فرستادند.

توسعه سازه
توسعه سازه

زیباترین نمای فلزی 2020 موزه آینده برای کسانی خواهد بود که می توانند از سیستم های ماژولار ساخت استفاده کنند.

سازه موزه آینده
سازه موزه آینده

نمای موزه آینده دبی به زبان عربی بیانگر فرهنگ اصیل عرب و جاه طلبی های گسترده را به تصویر کشیده است.

نمای موزه آینده با خوشنویسی عربی توسط لامپهای LED که با پانل خورشیدی شارژ شده اند در شب نور را تا کیلومتر ها پرتاب میکنند و در طول روز نور را به درون این بنای بی‌ ستون هدایت می‌کنند , که همین امر باعث شده جزو پیچیده ترین ساختمان های جهان محسوب شود.

موزه آینده دبی در شب
موزه آینده دبی در شب
خوشنویسی عربی در موزه آینده
خوشنویسی عربی در موزه آینده

این بنا ظاهری شبیه چشم دارد و خوشنویسی که در نما استفاده شده توسط نقاش اماراتی به نام ماتر بین لاهج طراحی شده است. مدیران موزه هنوز اطلاعاتی در مورد این که کلمات چه معنایی دارد منتشر نکرده اند, اما مشخص شده که این کلمات شعری از حاکم دبی (شیخ محمد بن رشید المختوم) است.

سه طبقه از هفت طبقه این موزه تجربه ای منحصر به فرد دارد. این موزه تجربه ی تئاتر و نمایشی برای بازدید کنندگان دارد نه یک موزه عادی و نمایشگاه شیشه ای. ما ممکن است صدها سال زنده نمانیم اما محصولات و خلاقیت ما می توانند مدت ها به عنوان میراث باقی بمانند.

آینده به کسانی تعلق دارد که می توانند آن را تصور و طراحی و اجرا کنند آینده منتظر نمی ماند.

در حالی که موزه های سنتی آثار و شاهکارهای دوران گذشته را به نمایش می گذارند. موزه آینده دبی یک ایده و پروژه ای برای آینده با هدف تبدیل به یک جاذبه جهانی برای مختراعان و کارآفرینان و عموم مردم خواهد بود تا درک بهتری از آینده داشته باشند.

(جهت مطالعه بیشتر به قیمت آهن به چه معیاری بستگی دارد مراجعه نمایید)

انرژی این ساختمان 4000 مگا وات برق تولید شده از طریق انرژی خورشیدی توسط ایستگاه جدید متصل به موزه تامین می شود. این ایستگاه با همکاری اداره برق و آب دبی ساخته شده است و بالاترین امتياز ساختمان های سبز در جهان را دارد.

در اطراف موزه پارکی وجود دارد که شامل 80 گونه گیاه مجهز به سیستم آبیاری هوشمند است.

موزه آینده با ترکیب عناصر نمایشگاه و تئاتر چند منظوره و جاذبه های مضمونی شما را به نگاه فراتر از زمان حال تا حد ممکن دعوت می کند. این موزه یک مرکز خلاقیت و امید برای آینده است. با ترکیب عناصر نمایشگاه شما را به نگاهی فراتر از زمان حال بلکه به جهان های احتمالی آینده دعوت می کند. در این نمایشگاه از چشم اندازهای مختلف فرهنگی و فلسفی و اجتماعی و معنوی استفاده شده است.

خلاقیت سازه
خلاقیت سازه

نمای بیرونی شامل 17,000 متر مربع پانل ترکیبی و از 1,000,000 متر مربع شیشه ضد آتش و اپوکسی تقویت شده با الیاف کربن ساخته شده است که به طور کلی شامل 1024 قطعه پانل کامپوزیت ضد حریق میباشد. این ساختمان با 78 متر ارتفاع دارای هفت طبقه در داخل پوسته ای به شکل طبقه طبقه است که در بالای یک محوطه سه طبقه قرار دارد.

 

طراحی موزه آینده

شرکت عفان دبی طراحی  ورق کامپوزیت صفحات و همچنین ساخت و پشتیبانی از نصب را ارائه داده است مدیر عامل شرکت دکتر عامر عفان می گوید:

این اولین بار است که چنین پروژه ای انجام می شود و همچنین برای اولین بار از پانل های کامپوزیت برای ادغام چندین عملکرد ساختمان از طریق چنین اشکال پیچیده استفاده شده است.

شون کیلا معمار اصلی این موزه توضیح می دهد که چنین فضای بیرونی پیچیده ای معمولا شامل سیستم ضد آب و ضد نفوذ هوا می باشد. فرورفتگی ها در صفحات نمای کامپوزیت نه تنها پنجره بلکه چراغ های LED را در خود جای داده که شب ها خوشنویسی را روشن می کند. عفان اعتراف می کند که برای چنین پروژه بزرگی اندازه شرکت وی کوچک است اما از تخصص فنی خود برای دستیابی به چیزی منحصر به فرد استفاده کرده است و توضیح میدهد که ساختمان ها در آینده چگونه ساخته می شوند. و همین طور شرکت های زیادی نبودند که بتوانند کارهای مورد نیاز نمای خارجی را انجام دهند.

طراحی صفحات کامپوزیت
طراحی صفحات کامپوزیت

عفان افزود: ما از فن آوری منحصر به فردی برخوردار هستیم که به ما کمک می کند تا ورق های بزرگی به عرض تا 3 متر و ارتفاع 9 متر در دو جهت منحنی که به معنی اتصالات کمتر است را بسازیم.

سازه های نوآورانه به طور منحصر به فرد برای این پروژه مناسب بود. این شرکت در سال 2004 توسط دکتر عفان تشکیل شده است و راه حل های کاملی برای طراحی مفهومی و نصب و نگهداری ساختمان به سمت چالش های بسیار فنی گرایش پیدا می کند. رزومه این شرکت شامل صفحه نمایش و روکش آلومینیومی پیچیده هندسی برای استادیوم ورزشی جده عربستان سعودی و استیل با طرح پیچیده برای بازار یاس ابوظبی امارات و سقف کامپوزیت خارجی بیمارستان سیدرا دوحه قطر و بسیاری از پروژه های دیگر که با ورق فلزی ساخته شده است را چالش برانگیز می کند.

عفان خاطر نشان می کند: لبه ها و موقعیت شیشه درون پانل طوری طراحی شده است که شیشه صاف بوده اما پانل خمیده است این تنها با طراحی دیجیتال و برش CNC (جهت مطالعه برش CNC چیست مراجعه کنید) امکان پذیر است. و این اطمینان حاصل می شود که یک قطعه از یک پانل به پانل دیگر متفاوت بوده و دقیقا نصب پانل ها تراز می شود تا حروف و کلمات به درستی از قسمت بیرونی ساختمان باهم منطبق باشند.

پانل های خمیده و شیشه های صاف
پانل های خمیده و شیشه های صاف

قطعات پیچیده و قالبهای تراشکاری شده CNC با طراحی قالبهای از فوم PU‌ ساخته شده اند. همچنین از برنامه 3D CAD , Rhino 3D , Tekla Bim, Auto Cad که در صنعت هوا فضا برای طراحی پیچیده هواپیماها و ساختارهای ترکیبی استفاده شده است.
عفان می گوید: ما تمام نقشه ها را در CATIA به صورت لایه لایه انجام دادیم که امکان ماشینکاری پیچیده ای را می دهد. با این حال این طرح پیش و پا افتاده نبود و باید انواع بارهای سازه ای و باد را در نظر می گرفت. (جهت خرید و بررسی به قیمت پروفیل مراجعه نمایید)

به طور مثال داخل هر طبقه اثر تونل باد ایجاد می کند. عفان توضیح داد که این پانل باید تا 450 کیلوگرم در متر مربع نیروی باد را تحمل کند و بر اساس مناطق پرخطر طوفانی همچون فلوریدا طراحی شده است.

مانند طراحی پیچیده هواپیما ساخته شده است.
مانند طراحی پیچیده هواپیما ساخته شده است.

صفحات کامپوزیت موزه آینده به گونه ای طراحی شده اند تا وزن به حداقل برساند. پانل ها از 9 تا 13 لایه ساخته شد. از نظر مکان و بارگذاری متفاوت است. وی اضافه کرد که مرکز فناوری کامپوزیت ( استد آلمان),‌ یک شرکت تابعه ایرباس محاسبات طراحی لایه ها و انحراف سختی را بررسی کرد. این سازه یک پیچیدگی و نوآوری که دارد پانل ها, سیستم پیوست را باهم ادغام می کنند. (جهت خرید و بررسی به قیمت ورق مراجعه نمایید)

نصب موزه آینده

در واقع نصب این ساختمان توسط شرکت BAM international به انجام رسید. نحوه اداره پانل ها توسط ناظران صورت گرفت, پانل ها به گونه ای طراحی شده اند که در هر موقعیت خاص در ساختمان از مقاومت کافی برخوردار باشد.

ناسا
ناسا

برای اینکه هر پانل روی سازه فلزی قرار بگیرد در عین حال سطح صاف را تشکیل دهد. ما به توانایی تنظیم پانل در عمق نیاز داشتیم. با نوعی سازه جهت گیری و انحنای سه بعدی به عبارت دیگر نوعی مفصل فراگیر با سه پایه آزاد که بتواند در سازه جابجا شود.

این نوع سازه در سال 1985 در ناسا کالیفرنیا جهت تعدیل فاصله هنگام شیب شاتل جهت تنظیم کننده و کم کردن لرزش در ایستگاه فضایی کار شد. کمی شبیه به حذف صدا, در هنگام نصب از همان فناوری برای اتصال و تنظیم صفحه استفاده شد.

مانند صفحات شاتل طراحی شده
مانند صفحات شاتل طراحی شده

هیچ شکافی بین آنها وجود ندارد. پانل ها نمی توانند مستقیما تکیه گاه داشته باشند زیرا ممکن است ترک بخورند. بین پانل ها درزبندی تعبیه شده که با گاز مخصوص پر شده تا ساختاری قابل حرکت را ایجاد کند زیرا در طبقه 6 که نمایشگاه تعبیه شده بار زنده به 1.5 تن بر متر می رسد. با این وجود به اندازه کافی در مقابل بارگذاری دارای مقاومت و قابلیت آب بندی می باشد. و درحال ظاهر زیبایی برای ساختمان فراهم می کند. این نکته بسیار مهم است کامپوزیت ها فقط یک ماده هستند که ما از آنها استفاده می کنیم.

سایت موزه

آیا مفید بود ؟

بر روی ستاره ها کلیک نمایید

تلگرام
واتس‌اپ
ایمیل
فیسبوک
توییتر
پرینت
مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

فولاد سبز چیست

فولاد سبز چیست

فولاد سبز چیست؟ صنعت فولاد عامل مهمی در اقتصاد جهانی است. فولاد سبز تقریبا در

کربن زدایی در فولاد

کربن زدایی فولاد

کربن زدایی فولاد کربن زدایی زمانی اتفاق می افتد که اتم های کربن در سطح