02168439

مشاوره رایگان قبل از خرید !

02168439

مشاوره رایگان قبل از خرید !

جدول وزن میلگرد در تمام سایزها

جدول وزن میلگرد در تمام سایزها

فهرست جدول وزن میلگرد در تمام سایزها

جدول وزن میلگرد در تمام سایزها

میلگرد (Rebar) یک نوع میله فولادی است که برای افزایش مقاومت بتن مورد استفاده قرار می گیرد. افزودن میلگرد به بتن باعث افزایش استحکام آن می شود. در حالی که بتن مقاومت بالایی در برابر نیروی فشاری دارد و به راحتی خرد نمی شود, در برابر نیروهای چرخشی و کششی مقاومت کمی دارد و میلگرد می تواند این ضعف را جبران کند. به طور خلاصه, میلگرد نقش مهمی در ظهور آسمان خراش های مدرن, پل ها, بزرگراه ها, میادین ورزشی, مدارس, سدها, فرودگاه ها و بسیاری از پروژه های دیگر ایفا کرده است.

(جهت مطالعه بیشتر به میلگرد چیست مراجعه نمایید)

جدول وزن میلگرد هیربد

شرکت صنایع فولاد هیربد زرندیه (فولاد هیربد) یکی از کامل ترین مجتمع های تولید فولاد کشور و منطقه است. این شرکت با الگوی عرضه پیوسته و همگرا, یک زنجیره پویا و چابک را با تفکر ناب کارآفرینی ایران سرافراز در قالب سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال ۱۳۹۱ در شهرک صنعتی مامونیه واقع در شهرستان زرندیه استان مرکزی به بهره برداری رساند. ظرفیت فعلی این مجتمع بالغ بر حدود ۲.۵ میلیون تن در سال است. زنجیره عرضه محصولات شامل یک میلیون تن میلگرد از سایز 8 الی 50, یک میلیون تن لوله, پروفیل و قوطی, و 20 هزار تن محصولات ماشین سازی است. فولاد هیربد با بهره گیری از متخصصان ماهر و تجهیزات مدرن, توانسته است با تولید محصولاتی کم نظیر و متنوع, در سریع ترین زمان ممکن در بازارهای هدف خود در داخل و خارج از کشور نفوذ کند.

جدول وزن میلگرد هیربد

قطر میلگرد mm وزن میلگرد kg  
۸ 6
10 8
12 11
14 16
16 20
18 24
20 30
22 36
25 47
28 58
32 75

جدول وزن میلگرد قزوین

کارخانه فولاد قزوین در اوایل دهه ۸۰ در شهرستان تاکستان, کیلومتر ۵ جاده ابهر به بهره برداری رسید. این کارخانه میلگردهای آجدار سایز ۸, ۱۰ و ۱۲ استاندارد A2 تولید می کند. میلگرد آجدار سایز ۸ این کارخانه بیشتر در بازار دیده می شود. آج های این محصول به صورت مارپیچ هستند و برای مکان هایی که سازه باید تغییر شکل پیدا کند و عملیات جوشکاری نیاز دارد, مناسب نیستند.

جدول وزن میلگرد قزوین

قطر میلگرد mm وزن میلگرد kg  
8 6
10 8
12 11
14 16
16 20
18 24
20 30

جدول وزن میلگرد فایکو

میلگرد فولاد البرز ایرانیان به اختصار میلگرد فایکو شناخته می شود. قیمت میلگرد فایکو تحت تأثیر عواملی نظیر نرخ ارز, قیمت مواد اولیه و میزان عرضه و تقاضا دچار نوسان می شود. عرضه و تقاضا مانند تغییرات فصلی تولید میلگرد به دلیل محدودیت های انرژی و یا تغییرات میزان مصرف, مانند کاهش ساخت وساز در زمستان, از عوامل مهم تغییر قیمت میلگرد فایکو هستند. کارخانه فولاد البرز ایرانیان ساری از سال 1393 سالیانه یک میلیون تن مقاطع فولادی را به روش نورد گرم تولید و روانه بازار می کند. این شرکت در مدت کوتاهی به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان میلگرد در کشور و منطقه شناخته شده است.

جدول وزن میلگرد فایکو

قطر میلگرد mm وزن میلگرد kg  
10 8
12 11
14 15
16 19
18 24
20 30
22 36
25 47
28 58

جدول وزن میلگرد ابهر

میلگرد ابهر یکی از پرطرفدارترین مصالح ساختمانی است. این کارخانه حجم مناسبی از میلگردهای زنجان و حومه زنجان را تامین می کند. کارخانه فولاد ابهر در سال ۱۳۸۵ در ۷ کیلومتری جاده تاکستان تأسیس شد. این کارخانه با هدف تولید انواع میلگرد خط تولید خود را راه اندازی کرد. در حال حاضر تمرکز این واحد تولیدی بر تولید میلگرد در سایزهای ۸ تا ۳۲ است. کارخانه میلگرد ابهر میلگردهای خود را با استانداردهای جهانی و با کیفیت در گریدهای A2 و A3 تولید می کند. تمامی میلگردهای تولیدی این کارخانه آجدار بوده و به صورت شاخه ای به بازار عرضه می شوند.

جدول وزن میلگرد ابهر

قطر میلگرد mm وزن میلگرد kg  
12 11
14 15
16 19
18 24
20 30
22 36
25 47
28 58

محاسبه وزن میلگرد

وزن میلگرد را می توان از راه های مختلفی محاسبه کرد. چهار روش کاربردی و اصولی برای محاسبه وزن میلگرد عبارتند از: استفاده از جدول اشتال, جدول وزنی کارخانه, جدول استاندارد و استفاده از فرمول. در ادامه هرکدام از این روش ها به تفصیل بررسی می شوند. (جهت مطالعه بیشتر به سبک ترین میلگردهای ایران مراجعه نمایید)

روش 1: استفاده از جدول اشتال

جدول اشتال طبق استاندارد DIN (آلمانی) تنظیم شده و اطلاعاتی نظیر وزن مخصوص و مساحت سطح مقطع مربوط به هر سایز از میلگرد را ارائه می دهد. این جدول برای محاسبه مقدار محصول مورد نیاز برای مسلح کردن بتن استفاده می شود. فرمول محاسبه به صورت زیر است:

شعاع ۲ * طول * ۳.۱۴ * ۷.۸) / ۱۰۰۰

برای استفاده از این جدول, ستون مساحت را بررسی و کوچک ترین عددی را پیدا کنید که بزرگ تر یا مساوی مقدار مساحت میلگرد مورد نظر باشد. سپس در همان ردیف می توانید وزن قطعه مربوطه را پیدا کنید. (جهت خرید و بررسی به قیمت میلگرد مراجعه نمایید)

روش 2: استفاده از جدول وزنی کارخانه تولید کننده

هر کارخانه با توجه به استاندارد مورد استفاده در ساخت میلگرد, جدول محصولات خود را تنظیم می کند. این جدول باید توسط کارخانه ها به خریدار اعلام شود. وزن میلگرد کارخانه های مختلف تفاوت هایی دارد. جدول وزنی کارخانه ها از لحاظ ظاهری شبیه به جدول وزنی استاندارد است و تفاوت زیادی ندارد. نکته مهم این است که باید در کنار وزن, کیفیت ساخت را نیز در نظر بگیرید و از محصولات کارخانه های شناخته شده و معتبر در پروژه های خود استفاده کنید.

روش 3: محاسبه وزن میلگرد با استفاده از جداول استاندارد

معروف ترین استانداردهای مورد استفاده در کشور ما برای ساخت میلگرد عبارتند از: GOST 5781 روسیه, ISNO 3132 ایران, BS 4449 بریتانیا و DIN 488:86 آلمان. استاندارد GOST 5781 روسیه قدیمی ترین استاندارد ساخت این مقطع فولادی است که طبق آن محصولات در 4 گرید A1, A2, A3 و A4 طبقه بندی می شوند. هر کدام از این استانداردها دارای جدول وزنی مشخصی هستند که کارخانه ها موظف به تولید محصولات بر اساس مقادیر اعلام شده در آنها هستند. وزن میلگرد در این جداول بر حسب متر است. وزن هر شاخه میلگرد را می توان با ضرب عدد درج شده در جدول در طول شاخه محاسبه کرد.

روش 4: استفاده از فرمول محاسبه وزن میلگرد

استفاده از فرمول ها راهی دیگر برای محاسبه دقیق وزن است. به دست آوردن وزن از طریق جایگذاری در فرمول به چند روش انجام می شود:

گرفتن نمونه از فروشنده: یکی از ساده ترین روش ها درخواست نمونه ای کوچک از تولید کننده است. با داشتن وزن نمونه و تقسیم آن بر طول, وزن هر متر میلگرد محاسبه می شود. پس از به دست آوردن این عدد, آن را با عدد متناظر در جدول استاندارد بررسی و مقایسه کنید. (جهت خرید و بررسی به قیمت میلگرد مراجعه نمایید)

محاسبه با استفاده از وزن مخصوص فولاد :

یکی از قدیمی ترین روش ها استفاده از فرمول زیر است که طبق استاندارد آلمانی DIN به دست آمده است. در این روش, وزن را به ازای متراژ مورد نیاز حساب می کند:

(7.8/1000) * 3.14 * طول * (قطر میلگرد به توان 2) = وزن هر متر میلگرد به کیلوگرم

فرمول کارگاهی (استفاده از عدد 162) :

این فرمول توسط استاندارد ملی INSO 3132 (ISIRI 3132) پیشنهاد شده و سریع ترین روش محاسبه وزن میلگرد است: (جهت مطالعه بیشتر به تفاوت میلگرد سبک و سنگین مراجعه نمایید)

162 / (نمره میلگرد به توان 2) = وزن هر متر میلگرد به کیلوگرم

محاسبه آنلاین وزن میلگرد :

روش دیگری که این روزها کاربرد زیادی پیدا کرده است, استفاده از سایت ها و اپلیکیشن های مخصوص برای محاسبه آنلاین وزن میلگرد است. با وارد کردن اطلاعات محصول, در سریع ترین زمان ممکن وزن آن را محاسبه کنید.

آشنایی با روش های مختلف محاسبه وزن میلگرد برای خرید محصولات استاندارد و باکیفیت و همچنین تخمین هزینه های پروژه کمک زیادی می کند. یکی از سریع ترین راه ها استفاده از اپلیکیشن ها و سایت های محاسبه آنلاین وزن میلگرد است.

 

جهت مطالعه بیشتر به میلگرد  مراجعه فرمایید.

آیا مفید بود ؟

بر روی ستاره ها کلیک نمایید

تلگرام
واتس‌اپ
ایمیل
فیسبوک
توییتر
پرینت
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *