پروفیل 60*100

42,730 

محصولقیمتموجودیبروزرسانیپیش فاکتور
پروفیل 60*100 - 342,730 

در انبار موجود است

پروفیل 60*100 - 442,730 

در انبار موجود است

توضیحات

پروفیل 60*100 – 3 و 4

پروفیل57ها مقاطع فولادی بوده که در بازار در ابعاد, جنس و انواع مختلفی وجود دارند و بسته به نوع نیاز از آن ها استفاده می شود. یکی از پروفیل های پرکارد در ساخت وساز, پروفیل 60*100 – 3 بوده که در این مطلب توضیحاتی در رابطه با مشخصات فنی آن, کاربرد و نحوه تولید ارائه خواهیم کرد.

پروفیل 60*100 – 3 چیست؟

در بازار آهن به مقاطع فولادی توخالی با طول زیاد پروفیل گفته می شود. پروفیل ها گستره زیادی از مقاطع فولادی با ابعاد و اشکال مختلف را شامل می شوند. پروفیل ها را با توجه به پارامتر های مختلفی مثل وزن, کاربرد, شکل ظاهری و وزن می توان دسته بندی کرد. ضخامت ورق استفاده شده در ساخت پروفیل تاثیر مستقیمی بر روی وزن آن دارد. معمولا پروفیل هایی با ضخامت بیش از 5/1 میلی متر را, پروفیل سنگین می نامند. (جهت اطلاع بیشتر در مورد فلز به پروفیل چیست مراجعه نمایید)

پروفیل
پروفیل

شکل ظاهری سطح مقطع پروفیل, پارامتر دیگری است که برای تقسیم بندی پروفیل ها استفاده می شود. پروفیل هایی با شکل سطح مقطع Z ,U ,L و T پروفیل باز و پروفیل ها با شکل سطح مقطع مربع و مستطیل, پروفیل بسته هستند.

از نظر کاربرد نیز پروفیل ها دو دسته هستند. به پروفیل هایی با ضخامت کمتر از 4 میلی متر, پروفیل ساختمانی می گویند. پروفایل ها با ضخامت بیش از 4 میلی متر نیز از نوع صنعتی هستند که در صنایع مختلف مثل خودروسازی و نظامی و ساخت سازه های بزرگ و مستحکم استفاده می شوند. (جهت اطلاع بیشتر در مورد فلز به آهن چیست مراجعه نمایید)

مشخصات فنی پروفیل 60*100 – 3

شکل سطح مقطع این پروفیل ساختمانی بسته و مستطیلی شکل با طول و عرض 100 در 60 میلی متر است. ضخامت آن 4 میلی متر و شاخه های 6 متری آن وزنی در حدود 46 کیلوگرم دارند. سبکی و استحکام خوب, انطعاف پذیری و قابلیت جوش پذیری از دیگر مشخصات و ویژگی های این پروفیل است.

پروفیل
پروفیل

کاربرد پروفیل 60*100 – 3

با توجه به ساختمانی بودن پروفیل 60*100 – 3, کاربرد اصلی آن در ساخت وسازهای مختلف مثل ساخت در و پنجره های آهنی ساختمان ها, نرده پله ها, قفسه های فلزی, انواع حفاظ, نرده کشی خیابان ها و ساخت پایه میز و صندلی است. (جهت اطلاع بیشتر در مورد فلز به تفاوت پروفیل سبک و سنگین مراجعه نمایید)

نحوه تولید پروفیل 60*100 – 3

تولید انواع پروفیل به دو روش مستقیم و غیر مستقیم انجام می گیرد. در تولید به روش مستقیم, ورق فولادی با استفاده از دستگاه های برش مثل گیوتین یا قیچی مکانیکی به شکل نوارهایی برش داده می شوند. سپس این ورق های بریده شده, با استفاده از غلطک هایی صاف می شوند. مرحله بعد مربوط به فرم دهی به این نوارها است. در این مرحله, نوارها با استفاده از روش رول فرمینگ و با عبور از بین چندین غلطک به شکل مورد نظر رسیده و لبه های آن به یکدیگر نزدیک می شود.

پروفیل
پروفیل

حالا نوبت به جوشکاری است. در این مرحله, جوشکاری به روش مقاومتی یا ERW انجام شده و درز پروفیل ها به یکدیگر جوش می خورند. در آخر پروفیل تولیدی, در اندازه های 6 متری برش داده می شود. (جهت اطلاع بیشتر در مورد فلز به ورق سیاه چیست مراجعه نمایید)

در روش غیر مستقیم, لوله های درزدار تولید شده و سپس این لوله ها با روش های مختلف فرم دهی مثل شعاعی یا لبه ای, به شکل دلخواه در می آورند.

در این مطلب پروفیل 60*100 – 3 همراه با مشخصات فنی,کاربردها و نحوه تولید معرفی شد. اگر تجربه ای در استفاده از این پروفیل دارید و یا سوالی برایتان پیش آمده است, می توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

پروفیل
پروفیل

نحوه تولید پروفیل 100*60 – 4

پروفیل 100*60 – 4 چیست؟

پروفیل 100*60 – 4 به خاطر ضخامت کمی که دارد, در دسته پروفیل های سبک به حساب می آید. این پروفیل نوعی پروفیل قوطی است. پروفیل های قوطی شکل معمولا تو خالی هستند. از آنجا که این پروفیل ها قدرت تحمل فشار بسیار بالای سازه های سنگین را دارند, در نتیجه در صنعت و ساختمان سازی کاربردهای بسیاری دارند. پروفیل قوطی شکل معمولا به دو روش نورد سرد و نورد گرم تولید می شود. پروفیل تولید شده به روش نورد سرد به خاطر اینکه با زوایای دقیق تری تولید می شود, به نسبت روش نورد گرم در صنعت کاربرد بیشتری دارد. در نورد سرد از کلاف ورق های فولادی استفاده می شود و در نورد گرم, شمش فولادی برای تولید مورد استفاده قرار می گیرد.

پروفیل
پروفیل

مشخصات فنی پروفیل 100*60 – 4

این محصول دارای تنوع اندازه بسیاری است. در نتیجه افراد قبل از خرید پروفیل های قوطی شکل لازم است, مشخصات فنی دقیق محصول را بدانند. برای اینکه مشتری بتواند بر اساس نیاز خود اقدام به خرید این محصول نماید, مشخصات فنی آن را در ادامه می آوریم.

  • ضخامت این محصول 4 میلی متر است.
  • عرضی معادل 6 سانتی متر دارد.
  • طول آن 10 سانتی متر است.
  • به شکل قوطی مستطیلی تولید می شود.
  • هر شاخه آن وزن معادل 61 کیلوگرم دارد.
  • ارتفاع آن 6 متر است.
پروفیل
پروفیل

کاربرد پروفیل 100*60 – 4

پروفیل موردنظر پروفیلی پرکاربرد در صنایع خودروسازی و ساختمان سازی است. از آنجا که تحمل بار زیادی را دارد, به عنوان ستون در سازه ها هم به کار می رود. به بخشی از کاربردهای این محصول در زیر اشاره می کنیم.

  • تولید انواع مبلمان های فلزی مورد استفاده در ادارات و منازل مسکونی
  • ساخت انواع تجهیزات صنایع نظامی
  • تولید انواع تجهیزات مورد نیاز در صنایع هوایی
  • ساخت انواع تابلوها برای تبلیغات
  • استفاده در سقف سوله به عنوان تیرهای موجود در سقف
پروفیل
پروفیل

نحوه تولید پروفیل 100*60 – 4

تولید پروفیل 100*60 – 4 از دو روش اصلی نورد سرد و نورد گرم صورت می گیرد. روش دیگری هم برای تولید پروفیل وجود دارد. این روش, روشی ترکیبی از دو نورد سرد و گرم است. هر کدام از این روش ها خود به دو روش مستقیم و غیرمستقیم تقسیم می شوند. البته روش مستقیم بیشتر برای پروفیل های باز که نیازی به جوشکاری ندارند به کار گرفته می شود. پروفیل های نیازمند به جوشکاری معمولا از روش غیرمستقیم تولید می گردند. تولید پروفیل دارای چهار مرحله کلی است. مراحل برش اولیه, رل فرمینگ, جوشکاری و پرداخت نهایی را هر قوطی باید طی کند.

پروفیل
پروفیل

برای شروع در ابتدا کلاف فولادی وارد دستگاه می شود. بعد از اینکه کلاف توسط دستگاه از هم باز شد, وارد مرحله برش اولیه می گردد. به وسیله گیوتین های موجود در این مرحله از دستگاه, ورق به اندازه مجموع طول و عرض تعیین شده از قبل برش می خورد. سپس ورق به مرحله بعد انتقال می یابد. در این مرحله با عبور از غلتک ها شکل پیدا می کند. به خاطر فشارهای وارد شده از سوی غلتک ها, ورق دارای شکلی شبیه به قوطی می شود. در مرحله بعدی دو سر ورق توسط دستگاه پرس به هم نزدیک می شود و دو لبه آن به وسیله جوشکاری زیر پودری و جوشکاری مقاومتی به هم جوش می خورد. حالا در مرحله پرداخت, بر روی ورق, برش نهایی اعمال می شود. این برش به اندازه ارتفاع قوطی نهایی است. سپس مجدد از بین غلتک ها توسط دستگاه عبور می کند تا اگر خمش یا پیچشی در آن به وجود آمده است, در این مرحله از بین برود. در نهایت پروفیل 100*60 – 4 به میز تخلیه منتقل می شود.

توضیحات تکمیلی

وزن 46 کیلوگرم
ابعاد 600 × 6 × 10 سانتیمتر
سایز

3, 4

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پروفیل 60*100”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرینت
تلگرام
واتساپ
فیسبوک
تویتر
جدید ترین مقالات
فولاد سبز چیست

فولاد سبز چیست

فولاد سبز چیست؟ صنعت فولاد عامل مهمی در اقتصاد جهانی است. فولاد سبز تقریبا در

کربن زدایی در فولاد

کربن زدایی فولاد

کربن زدایی فولاد کربن زدایی زمانی اتفاق می افتد که اتم های کربن در سطح