پروفیل 50*100

42,730 

محصولقیمتموجودیبروزرسانیپیش فاکتور
پروفیل 50*100 - 342,730 

در انبار موجود است

پروفیل 50*100 - 442,730 

در انبار موجود است

توضیحات

بررسی نحوه تولید پروفیل 100*50 – 4 و 3

پروفیل 100*50 – 4 چیست؟

پروفیل ها مقاطعی با ضخامت های مختلف هستند. از آنها برای استحکام سازه های مختلف بسته به میزان ضخامت, ارتفاع و تحمل فشار بار استفاده می شود. پروفیل ها به دو روش نورد گرم و سرد تولید می شوند. پروفیل 100*50 – 4 به شکل قوطی است و به روش نورد گرم تولید می شود.

پروفیل قوطی بر اساس جنسی که دارد, به چند دسته مختلف که کاربرد هر کدام متفاوت است تقسیم می شود. انواع پروفیل قوطی شامل پروفیل قوطی صنعتی, گالوانیزه, ستونی و مبلی می شود. هر کدام از این قوطی ها ویژگی های خاص خود را دارند. برای مثال قوطی ستونی به دلیل باری که باید در انواع سازه تحمل کند, بسیار مقاوم, بسیار محکم و با قابلیت شکل پذیری عالی است. (جهت اطلاع بیشتر در مورد فلز به پروفیل چیست مراجعه نمایید)

مشخصات فنی

چون مقاطع فلزی در اندازه های مختلفی تولید می شوند بهتر است قبل از خرید مشخصات فنی محصول موردنظر را به طور کامل و بادقت بررسی نمود. مشخصات فنی پروفیل موردنظر در زیر برای اطلاعات بیشتر آورده شده است.

  • ضخامت این مقطع 4 میلی متر است. در نتیجه مقاومت بیشتری در برابر تحمل بار سازه به نسبت دیگر پروفیل ها در ضخامت کمتر را دارا است.
  • طول این مقطع 100 میلی متر و عرض آن 50 است.
  • در دستگاه برش هر شاخه به اندازه ارتفاع 6 متر برش می خورد.
  • وزن هر شاخه این مقطع 58 کیلوگرم است.
  • این پروفیل ها به شکل قوطی و تو خالی هستند.

کاربرد پروفیل 100*50 – 4

این نوع پروفیل به خاطر ضخامتی که دارد کاربردهای بسیاری در صنعت ساختمان سازی برای ساخت انواع سازه دارد. می توان این محصول را به عنوان ستون برای ساختمان سازی, جهت تولید انواع نرده های مختلف, انواع چهارچوب از جمله چهارچوب در, انواع حفاظ ها و ساخت لوازم پزشکی و بیمارستانی به کار برد. (جهت اطلاع بیشتر در مورد فلز به آهن چیست مراجعه نمایید)

نحوه تولید پروفیل 100*50 – 4

پروفیل ها به روش های مستقیم و غیرمستقیم قابل تولید هستند. در هر دو روش از دستگاه مخصوصی که از قسمت های مختلف ساخته شده است, استفاده می شود. روش تولید مستقیم را به همراه هر کدام از اجزا دستگاه تولید پروفیل 100*50 – 4 در زیر به طور کامل توضیح می دهیم.

  • بخش های مختلف دستگاه تولید پروفیل
  • بخش تغذیه نوار و ورود کلاف های فولادی به دستگاه
  • برش کلاف ها به وسیله گیوتین
  • جوشکاری ابتدای نوارها و انتهای آنها
  • رول فرمینگ یا شکل گیری به وسیله پرس
  • جوش دادن دو لبه به هم
  • براده گیری و صاف شدن درزهای پروفیل از اضافات مرحله قبل
  • سردکردن آهن به وسیله حمام آب
  • سایزینگ به وسیله قالب های مختلف برای شکل دادن پروفیل ها
  • تاب گیری اتوماتیک آهن و فولاد
  • اره اتوماتیک برای برش نهایی و تعیین اندازه ارتفاع هر شاخه
  • انباره برای بخش هایی که کارشان به کندی در دستگاه پیش می رود.
  • شتاب دهنده و سرعت بخش به بخش های مختلف برای تولید پروفیل
  • قرارگیری پروفیل ها روی میز تخلیه برای بسته بندی

روش تولید مستقیم پروفیل 100*50 – 4

در روش مستقیم ابتدا اقدام به برش کلاف می کنند. سپس در مراحل بعد با استفاده از غلتک های که کار پرس را انجام می دهند, دو سر ورق های برش خورده در مراحل قبلی را به هم می رسانند و آنها را به همجوش می دهند. از جوش ERW برای اتصال دو لبه به هم استفاده می کنند. از مزایای روش مستقیم دقت بالا در تولید محصول است.

(جهت اطلاع بیشتر در مورد فلز به تفاوت پروفیل سبک و سنگین مراجعه نمایید)

پروفیل 100*50 – 3 چیست

پروفیل ها از جمله مقاطع فولادی مهم و پرکاربرد بوده که در صنایع مختلف و ساخت وساز استفاده می شوند. پروفیل 100*50 – 3, یکی از انواع پرمصرف پروفیل بوده که در ادامه مطلب قصد معرفی آن را داریم.

پروفیل 100*50 – 3 چیست؟

پروفیل ها که به طور گسترده ای در زندگی روزمره و صنعت مورد استفاده قرار می گیرند, نوعی مقطع فولادی یا آهن توخالی است. پروفیل انواع مختلفی داشته که هر یک در جای مخصوص به خود استفاده می شوند. پروفیل ها از نظر کاربرد در دو نوع صنعتی و ساختمانی تولید می شوند. پروفیل هایی صنعتی هستند که ضخامتی بیش از 4 میلی متر داشته باشند.

از نظر وزن نیز می توان پروفیل ها را به دو گروه پروفیل های سبک و سنگین تقسیم کرد. معمولا هر چه ضخامت پروفیل ها بیشتر باشد, وزن بیشتری هم دارند. پروفیل با ضخامت بیش از 5/1 میلی متر جزو پروفیل های سنگین محسوب می شود.

از نظر شکل ظاهری نیز, دو نوع پروفیل تولید می شود. پروفیل باز که شکل سطح مقطع آن به صورت U ,T ,Z و یا L است مثل انواع نبشی, ناودانی و تیرآهن. پروفیل های بسته نیز به آن دسته از پروفیل ها گفته می شود که سطح مقطع آن ها به شکل مربع و یا مستطیل باشد.

مشخصات فنی پروفیل 100*50 – 3

پروفیل 100*50 یک پروفیل ساختمانی, سنگین, از نوع بسته و ساخته شده با فولاد ST12 است که به قوطی پروفیل هم شناخته می شود. این پروفیل سطح مقطع مستطیلی شکل با طول 100 و عرض 50 میلی متر داشته و وزن آن نیز حدودا 43 کیلوگرم است.

کاربرد پروفیل 100*50 – 3

پروفیل 100*50 – 3 در پروژه های عمرانی و ساختمانی به وفور استفاده می شود. از جمله کاربردهای آن می توان به ساخت اسکلت و ستون فلزی, در و پنجره آهنی و ساخت پایه میز و صندلی اشاره کرد. (جهت اطلاع بیشتر در مورد فلز به ورق سیاه چیست مراجعه نمایید)

نحوه تولید پروفیل 100*50 – 3

تولید پروفیل بسته در صنعت معمولا به دو روش انجام می شود: روش مستقیم و روش غیر مستقیم. روش مستقیم از سه مرحله کلی تشکیل شده است: مرحله برش کاری, مرحله رول فرمینگ و مرحله جوشکاری. پیش از انجام مرحله برش کاری, کلاف ورق توسط غلطک باز شده تا صاف شود و بعد اسیدشویی و پلیسه زدایی روی آن انجام می شود. برای برش کاری, این ورق ها توسط گیوتین یا قیچی مکانیکی به نوارهایی با عرض مشخص تبدیل می شوند.

توضیحات تکمیلی

وزن 43 کیلوگرم
ابعاد 600 × 5 × 10 سانتیمتر
سایز

3, 4

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پروفیل 50*100”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرینت
تلگرام
واتساپ
فیسبوک
تویتر
جدید ترین مقالات
فولاد سبز چیست

فولاد سبز چیست

فولاد سبز چیست؟ صنعت فولاد عامل مهمی در اقتصاد جهانی است. فولاد سبز تقریبا در

کربن زدایی در فولاد

کربن زدایی فولاد

کربن زدایی فولاد کربن زدایی زمانی اتفاق می افتد که اتم های کربن در سطح