قوطی 140*140

41,285 

محصولقیمتموجودیبروزرسانیپیش فاکتور
قوطی 140*140 - 341,285 

در انبار موجود است

قوطی 140*140 - 441,285 

در انبار موجود است

قوطی 140*140 - 541,285 

ناموجود

توضیحات

معرفی قوطی 140*140 – 4 و 3

مشخصات و کاربردهای این محصول در صنایع مختلف

برای احداث بناها در صنعت ساختمان سازی از تجهیزات و مصالح مختلفی استفاده می شود که یکی از آن ها قوطی های پروفیل فلزی هستند. این قوطی ها از ورق سیاه و در ابعاد مختلف تولید می شوند و در ساخت و ساز بناهایی که تمام فلز بوده یا پایه اولیه آن ها فلزی است, استفاده می شوند. یکی از انواع پروفیل های فلزی قوطی یا بسته, قوطی 140*140 – 4 است که در این مطلب قصد معرفی مشخصات, کاربردها و نحوه تولید آن را داریم.

قوطی 140*140 – 4 چیست؟

یکی از مصالح و تجهیزات کاربردی در صنایع پروفیل ها هستند. پروفیل ها انواع مختلف باز و بسته دارند و قوطی ها یکی از انواع بسته این محصول هستند. قوطی پروفیل ها در سطح مقطع بسته و به شکل مربع یا مستطیل تولید می شوند و براساس وزن و ضخامت, در 2 دسته سنگین یا سبک جای می گیرند. در یک تقسیم بندی کلی, قوطی هایی که ضخامت کمتر از 2 میلی متر داشته باشند را قوطی های سبک و قوطی هایی که دارای ضخامت بیشتر از 2 میلی متر باشند را قوطی سنگین می نامند که بر این اساس, قوطی 140*140 با ضخامت 4 میلی متر جزو قوطی های سنگین محسوب می شود. (جهت اطلاع بیشتر در مورد فلز به پروفیل چیست مراجعه نمایید)

پروفیل
پروفیل

مشخصات فنی قوطی های 140*140 – 4

اولین مشخصه این پروفیل قوطی پرکاربرد, ابعاد آن است. این قوطی با ابعاد 140 * 140 میلی متر, سطح مقطع مربعی دارد. عدد 4 در عنوان این قوطی, نشان دهنده ضخامت آن به اندازه 4 میلی متر است. این قوطی بسته به آلیاژ و جنس فلزی که برای تولید آن به کار می رود, وزن های مختلفی دارد که کمترین آن 81 و بیشترین آن 115-120 کیلوگرم است. از ویژگی های این محصول می توان به مقاومت و استحکام بالای آن اشاره کرد. این محصول در برابر ضربات مقاوم است و قدرت جوش پذیری بالایی دارید. (جهت اطلاع بیشتر در مورد فلز به آهن چیست مراجعه نمایید)

کاربرد قوطی های 140*140 – 4

پروفیل های بسته از نوع قوطی های ستونی, کاربردهای زیادی دارند. این محصولات براساس ضخامت, ابعاد و اندازه خود در انواع صنایع مانند تولید تجهیزات و لوازم پزشکی, صنعت خودروسازی, ساخت تابلوهای راهنمایی و رانندگی و… به کار می روند. در میان انواع قوطی های ستونی, قوطی 140*140 – 4 جزو پرکاربردترین ها است که از مصارف آن در صنایع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و سنگین مانند جرثقیل ها
  • تولید لوازم خانگی مانند تخت خواب های فلزی, مبلمان
  • استفاده در صنعت عمران و ساختمان سازی برای تولید پایه های در, پنجره و ستون ها
  • تولید پایه اسکله ها یا دکل ها در صنایع پتروشیمی
  • ساخت حفاظ و دکل های ساختمانی
  • ساخت لوازم ورزشی مانند تجهیزات شهربازی ها, صندلی باشگاه یا استادیوم ها و….
پروفیل
پروفیل

مراحل و روش تولید قوطی مدل 140*140 – 4

قوطی های 140*140 – 4 فولادی با روش نورد سرد تولید می شوند. افزایش استحکام و سختی دو ویژگی مهم قوطی های تولید شده به روش نورد سرد هستند. به علاوه قوطی هایی که با این روش تولید می شوند مقاومت بالاتری نسبت به خوردگی نیز دارند. برای تولید قوطی به این روش, ورقه فلزی از غلتک های نورد سرد عبور می کند. در این غلتک ها به جای حرارت دادن ورق برای شکل گیری و تبدیل آن به قوطی بسته, از فشار آوردن به آن استفاده می کنند که این موضوع موجب افزایش سختی و استحکام ورق می شود. این روش تولید برای افزایش طول عمر محصولات فلزی نیز کاربردی است. (جهت اطلاع بیشتر در مورد فلز به تفاوت پروفیل سبک و سنگین مراجعه نمایید)

آشنایی با قوطی 140*140 – 3 و نحوه تولید آن

قوطی ها در واقع همان پروفیل بسته توخالی بوده, که در ابعاد و ضخامت های مختلفی تولید می شوند. قوطی 140*140 – 3 یکی از انواع قوطی پروفیل بوده که در این مطلب سعی در معرفی آن داریم.

پروفیل
پروفیل

قوطی 140*140 – 3 چیست؟

پروفیل ها مقاطع فولادی با سطح مقطع ثابت هستند که از نظر ظاهری به دو گروه تقسیم بندی می شوند: پروفیل های باز و بسته. پروفیل های بسته, سطح مقطعی به شکل چارگوش (مربع یا مستطیل) داشته و توخالی هستند. در بازار آهن, به این پروفیل ها, قوطی (BOX) یا قوطی پروفیل گفته می شود.

قوطی پروفیل از نظر وزن به دو دسته تقسیم می شوند: قوطی سبک و قوطی سنگین. چنانکه ضخامت قوطی بیش از 5/1 میلی متر باشد سنگین محسوب می شود. (جهت اطلاع بیشتر در مورد فلز به اسکلت فلزی مراجعه نمایید)

با توجه به کاربرد نیز, دو نوع قوطی ساختمانی و صنعتی وجود دارد. قوطی های ساختمانی ضخامتی بین 2 تا 3 میلی متر داشته و در ساخت وساز استفاده می شوند. در حالی که, ضخامت قوطی صنعتی از 4 میلی متر بیشتر بوده و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

قوطی های پروفیل در جنس های متنوعی از جمله آلومینیومی, آهنی و استیل تولید می شوند, که معمولا قوطی آهنی کاربرد بیشتری دارد.

پروفیل
پروفیل

مشخصات فنی قوطی 140*140 – 3

این قوطی شکل سطح مقطع مربع بوده و ابعاد 140 میلی متر و ضخامت 3 میلی متر دارد. وزن شاخه 6 متری آن نیز تقریبا بین 80 تا 81 کیلوگرم است. قابلیت انجام جوشکاری, مقاوم بودن در برابر عوامل محیطی و استحکام خوب از دیگر مشخصات این قوطی است. (جهت اطلاع بیشتر در مورد فلز به ورق سیاه چیست مراجعه نمایید)

کاربرد قوطی 140*140 – 3

قوطی 140*140 – 3 با توجه به ضخامتش جزو قوطی های ساختمانی بوده و کاربرد اصلی آن در ساخت وساز است. از جمله کاربردهای این قوطی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده به عنوان ستون ساختمان ها
  • ساخت نرده ها و قفس های فلزی
  • ساخت جالباسی, پایه های میز و صندلی و تخت های بیمارستانی
  • استفاده در ساخت لوازم و دستگاه های ورزشی فلزی موجود در پارک ها

نحوه تولید قوطی 140*140 – 3

برای تولید قوطی های فلزی نورد سرد از دو روش تولید مستقیم و غیر مستقیم استفاده می شود. تولید به روش مستقیم به این صورت است که ابتدا ورق سیاه, توسط دستگاه های کلاف گیر باز می شود. سپس, به کمک قیچی مکانیکی به نوارهایی با عرض مشخص تبدیل می شوند.

در مرحله بعد, نوارها فرم دهی می شوند. در این مرحله که پرس و یا رول فرمینگ نامیده می شود, نوارها با عبور از بین چند سری غلطک به اندازه های مختلف, شکل دهی شده و لبه های دو طرف آن به هم نزدیک می شوند.

پروفیل
پروفیل

در مرحله جوشکاری, درز قوطی به وسیله جوشکاری مقاومتی یا ERW جوش خورده و قوطی پروفیل ساخته می شود. در قدم آخر, قوطی پروفیل از نظر ابعادی و سایزینگ مورد بررسی قرار گرفته و سپس در طول های 6 یا 12 متری برش داده شده و آماده عرضه به بازار خواهد بود.

تولید قوطی پروفیل به روش غیر مستقیم به این صورت است که ابتدا لوله درزدار تولید شده و سپس این لوله با کمک روش های فرم دهی مختلف به شکل قوطی مورد نظر درمی آید.

ما در این نوشتار سعی کردیم قوطی 140*140 – 3 را به همراه مشخصات فنی, کاربرد و نحوه تولید به شما معرفی کنیم. اگر شما هم تا کنون از این محصول استفاده کرده و یا سوالی دارید, آن را با ما نیز به اشتراک بگذارید.

توضیحات تکمیلی

وزن 81 کیلوگرم
ابعاد 600 × 14 × 14 سانتیمتر
سایز

3, 4, 5

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “قوطی 140*140”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرینت
تلگرام
واتساپ
فیسبوک
تویتر
جدید ترین مقالات
تحلیل قیمت آهن

تحلیل قیمت آهن

تحلیل قیمت آهن قیمت محموله های سنگ آهن با ۶۳.۵ درصد برای تحویل در تیانجین