پروفیل 100*180

41,285 

محصولقیمتموجودیبروزرسانیپیش فاکتور
پروفیل 100*180 - 441,285 

در انبار موجود است

توضیحات

معرفی پروفیل 100*180 – 4

پروفیل ها از جمله محصولات فولادی پرمصرف در بازارآهن ایران هستند و در انواع و ابعاد گوناگونی تولید می شوند. پروفیل 100*180 – 4 یکی از محصولات پرکاربرد در صنعت پروفیل است که در این نوشتار قصد معرفی آن را داریم. (جهت اطلاع بیشتر در مورد فلز به پروفیل چیست مراجعه نمایید)

پروفیل 100*180 – 4 چیست؟

به مقاطع فولادی با شکل سطح مقطع ثابت و طول زیاد پروفیل گفته می شود. پروفیل ها در شکل ها و اندازه های مختلفی تولید می شوند که بسته به کاربرد مورد نیاز می توان از آن ها استفاده کرد. پارامترهای زیادی از جمله نوع کاربرد, شکل ظاهری, وزن, نحوه تولید و جنس در دسته بندی پروفیل ها نقش دارند.

پروفیل ها با توجه به کاربرد, به دو نوع صنعتی و ساختمانی تقسیم بندی می شوند. پروفیل های صنعتی معمولا از ورق سیاه با ضخامت بیش از 4 میلی متر ساخته می شوند و در صنایع مختلف و ساخت سازه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. در مقابل, پروفیل های ساختمانی فقط در ساخت وساز استفاده می شوند.

از نظر شکل ظاهری سطح مقطع, پروفیل ها دو دسته اند: پروفیل های باز و پروفیل های بسته. پروفیل های باز بسیار متنوع بوده و شکل ظاهری سطح مقطع آن ها به شکل T ,U ,Z و L است, مثل نبشی, تسمه, ناودانی و تیرآهن. پروفیل های بسته به شکل مربع و یا مستطیل های توخالی با ابعاد و ضخامت های متفاوت بوده که به عنوان قوطی پروفیل نیز شناخته می شوند. (جهت اطلاع بیشتر در مورد فلز به آهن چیست مراجعه نمایید)

مشخصات فنی پروفیل 100*180 – 4

پروفیل 100*180 با ضخامت 4 میلی متر جزو پروفیل های صنعتی و سنگین است که به دلیل مشخصات و ویژگی هایی مثل استحکام کششی بالا, مقاومت مکانیکی بالا, قابلیت انجام جوشکاری روی آن و مقاومت در برابر عوامل محیطی, بسیار مورد توجه و پرکاربرد است. مشخصات فنی این پروفیل شامل موارد زیر است:

  • طول: 180 میلی متر
  • عرض: 100 میلی متر
  • ضخامت: 4 میلی متر
  • وزن: هر شاخه 6 متری آن 108 کیلوگرم

کاربرد پروفیل 100*180 – 4

پروفیل 100*180 – 4, با توجه به صنعتی بودنش و ضخامت و استحکام بالایی که دارد در صنایع مختلف برای ساخت ماشین آلات کشاورزی, دستگاه های صنعتی, صنایع نظامی و خودروسازی استفاده می شود. علاوه بر این, این نوع پروفیل در ساخت باکس های فلزی و ستون های کارگاه ها و کارخانه ها, پل ها و تابلو های تبلیغاتی بزرگ به کار برده می شود.

(جهت اطلاع بیشتر در مورد فلز به تفاوت پروفیل سبک و سنگین مراجعه نمایید)

نحوه تولید پروفیل 100*180 – 4

این نوع پروفیل از نوع نورد سرد بوده و به دو روش مستقیم و غیر مستقیم تولید می شود. در تولید به روش مستقیم, ورق سیاه ابتدا به وسیله دستگاه کلاف گیر باز می شود و بعد توسط قیچی مکانیکی به نوارهایی با ابعاد مشخص برش داده می شود. سپس نوارها به کمک غلطک هایی صاف می شوند.

در مرحله بعد, نوارها به کمک چند سری غلطک با اندازه های مختلف شکل دهی می شوند. این مرحله رول فرمینگ یا پرس نام دارد و لبه های نوارها به یکدیگر نزدیک می شوند.

در مرحله بعد, لبه های به هم نزدیک شده به کمک جوشکاری ERW یا مقاومتی به هم جوش می خورند و پروفیل ساخته می شود. در قدم بعد, پروفیل های تولیدی, در اندازه های 6 متری برش داده می شوند. (جهت اطلاع بیشتر در مورد فلز به اسکلت فلزی مراجعه نمایید)

برای تولید پروفیل به روش غیر مستقیم, اول باید لوله های درزدار تولید کرد. سپس این لوله ها با استفاده از روش های فرم دهی مختلف به پروفیل با شکل مورد نظر تبدیل می شوند.

در این مطلب پروفیل 100*180 – 4, به شما معرفی شده و مشخصات فنی, کاربردها و نحوه تولید آن را توضیح دادیم. چنانچه برای تهیه و استفاده از این نوع تجهیزات سوالات بیشتری در ذهن دارید, با کارشناسان ما در تماس باشید. (جهت اطلاع بیشتر در مورد فلز به ورق سیاه چیست مراجعه نمایید)

توضیحات تکمیلی

وزن 108 کیلوگرم
ابعاد 600 × 10 × 18 سانتیمتر
سایز

4

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پروفیل 100*180”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرینت
تلگرام
واتساپ
فیسبوک
تویتر
جدید ترین مقالات
تحلیل قیمت آهن

تحلیل قیمت آهن

تحلیل قیمت آهن قیمت محموله های سنگ آهن با ۶۳.۵ درصد برای تحویل در تیانجین