02168439

مشاوره رایگان قبل از خرید !

02168439

مشاوره رایگان قبل از خرید !

سبک ترین میلگردهای ایران

سبک ترین میلگردهای ایران

فهرست سبک ترین میلگردهای ایران

سبک ترین میلگردهای ایران

مقدمه

میلگردها نقش حیاتی در ساخت و ساز دارند و انتخاب مناسب ترین نوع میلگرد می تواند تاثیر زیادی بر کیفیت و هزینه پروژه های ساختمانی داشته باشد. میلگردهای سبک به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود, از جمله وزن کمتر و استحکام بالا, به یک گزینه محبوب در میان مهندسان و سازندگان تبدیل شده اند.

(جهت مطالعه بیشتر به میلگرد چیست مراجعه نمایید)

سبک ترین میلگردها در بازار ایران به دلیل ویژگی های خاص خود, مورد توجه بسیاری از پروژه های ساختمانی قرار گرفته اند. این میلگردها از نظر وزن کمتر از میلگردهای معمولی هستند و در عین حال استحکام و دوام بالایی دارند. در این مقاله, به بررسی کارخانه های تولید کننده میلگرد سبک, ویژگی ها, کاربردها, و قیمت میلگردهای سبک در ایران می پردازیم.

سبک ترین میلگردهای ایران
سبک ترین میلگردهای ایران

مفهوم میلگرد سبک

میلگرد سبک به میلگردهایی با سایز کوچک تر و بدون آج گفته می شود که وزن کمتری دارند. روش های تولید و استانداردهای مختلف می توانند بر وزن نهایی میلگرد تأثیرگذار باشند. برای مثال, میلگردهای تولید شده با استاندارد DIN وزن استاندارد مشخصی دارند. وزن کمتر میلگرد باعث می شود تعداد شاخه ها در هر بندیل بیشتر شود که به نفع خریدار و فروشنده است.

(جهت مطالعه بیشتر به تفاوت میلگرد سبک و سنگین مراجعه نمایید)

کارخانه های تولید کننده میلگرد سبک

میلگردهای سبک عمدتا توسط کارخانه های فولاد معتبر ایران تولید می شوند. کارخانه هایی مانند ذوب آهن اصفهان و مجتمع فولاد ظفر بناب از جمله تولید کنندگان اصلی میلگردهای سبک در ایران هستند. این کارخانه ها با بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته و مواد اولیه با کیفیت, محصولاتی با استانداردهای بین المللی تولید می کنند. (جهت مطالعه بیشتر به میلگرد ارزان در بازار مراجعه نمایید)

کارخانه های تولید کننده میلگرد سبک

کارخانه های تولید کننده میلگرد سبک

فولاد راد همدان :

یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان میلگرد در ایران با تولید بیش از 500 هزار تن در سال محصولات این کارخانه با استانداردهای جهانی و تجهیزات اروپایی تولید می شوند. آغاز فعالیت مجتمع فولاد راد همدان سال 1390 در یک زمین 50 هزار متر مربعی شروع شد و شش سال بعد در سال 1396 به بهره برداری رسید. در حال حاضر ظرفیت مجتمع فولاد راد همدان سالانه بالغ بر 500 هزار تن مقاطع فولادی است. این کارخانه با بهره گیری از تجهیزات مدرن و پیشرفته, محصولات خود را بر طبق استاندارد جهانی DIN تولید می کند. فولاد راد همدان با اخذ استاندارد SNSO 3132 و استاندارد BS 4449 بریتانیا از بزرگ ترین کارخانه های ایران در زمینه ی تولید و ساخت انواع میلگرد است. (جهت خرید و بررسی به قیمت میلگرد مراجعه نمایید)

فولاد راد همدان
فولاد راد همدان

فولاد ظفر بناب :

مجتمع فولاد ظفر بناب از سال ۱۳۸۶ با تجهیز امکانات زیربنایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه تولید میلگرد در سایزهای مختلف و تکیه بر دانش داخلی و تکنولوژی روز دنیا در زمینی به مساحت ۳۰۰ هزار متر مربع به بهره برداری رسید و با تلاش شبانه روزی مدیران خلاق, متخصصین پرسنل توانمند و کارکنان خستگی ناپذیر در سه شیفت کاری ظرفیت اسمی خود را به ۲۰۰ هزار تن در سال رساند و این حرکت باعث شد تا گروه سرمایه گذاری ظفر بناب اقدام به توسعه این واحد گرفته و فاز دوم آن را در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت ۱۵۰هزار مترمربع با نام تجاری مجتمع فولاد ظفر نوین گستر بناب احداث و وارد چرخه تولیدات صنعتی کشور نماید.با بهره¬برداری از این فاز که ظرفیت اسمی تولید آن بالغ بر ۳۰۰ هزار تن در سال می¬باشد مجموعه صنعتی فولاد ظفر بناب سهم قابل توجهی از تولیدات فولاد شمالغرب کشور را به خود اختصاص داده است. این مجتمع تولیدکننده میلگردهای سبک و استاندارد با گریدهای مختلف می باشد. (جهت مطالعه بیشتر به میلگرد حرارتی مراجعه نمایید)

فولاد ظفر بناب
فولاد ظفر بناب

فولاد حدید سیرجان جنوب :

کارخانه فولاد سیرجان حدید شرکت ذوب آهن متخصص تولید میلگرد فولادی واقع در مجتمع فولاد سیرجان در جنوب ایران می باشد. هدف اصلی این شرکت تولید محصولات فولادی است.

سنگ بنای این تاسیسات در سال 1388 با فعالیت هایی از جمله تملک زمین در شهرک صنعتی شماره یک سیرجان, احداث شد.

این شرکت تا سال 1390 با بهره گیری از پیشرفت های روز دنیا در تولید فولاد و با بکارگیری پرسنل مجرب, تولید انواع میلگرد با گرید A2 و A3 در سایزهای 10 تا 32 میلی متری را با رعایت استانداردهای ملی با موفقیت آغاز کرد. این محصولات در تمام مناطق ایران توزیع شد. شایان ذکر است که این شرکت به طور مستقیم و غیرمستقیم برای حدود 500 نفر اشتغالزایی کرده است. (جهت مطالعه بیشتر به میلگرد ریشه یا انتظار مراجعه نمایید)

فولاد حدید سیرجان جنوب
فولاد حدید سیرجان جنوب

فرآیند تولید این شرکت به دو مرحله تقسیم می شود. فاز اول کارخانه نورد و واحد تولید میلگرد با ظرفیت تولید سالانه تقریبا 450000 تن را در بر می گیرد. فاز دوم, به نام میدا, شامل واحد ذوب آهن و نورد پیوسته است که ظرفیت تولید سالانه آن حدود 450000 تن است.

فولاد آناهیتا گیلان :

شرکت فولاد آناهیتا گیلان (سهامی خاص) در اواخر سال 1389 بواسطه خرید سهام و تغییر کاربری با موضوعیت تولید انواع میلگرد ساختمانی (از سایز 8 تا 32), در زمینی به مساحت 20908 متر مربع و با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی در صنعت فولاد می باشد. سازمان صنعت,معدن و تجارت استان گیلان در اواسط سال 1390, عملیات اجرائی, در پی مطالعات فنی و محاسبات ریالی,آغاز و با خرید ماشین آلات صنعتی اصلی از شرکتهای معتبر اروپایی در ابتدای سال 1391 , نصب و راه اندازی آنان توسط متخصصین داخلی انجام شد. این تولیدکننده میلگردهای سبک با حجم تولید سالانه بیش از 320 هزار تن می باشد.

فولاد آناهیتا گیلان
فولاد آناهیتا گیلان

فولاد گیلان حسن رود :

این کارخانه ظرفیت تولید سالیانه حدود 200 هزار تن میلگرد را دارد که شامل میلگرد های آجدار در سایز های 8 و 10 با استاندارد A2 و میلگردهای آجدار با استاندارد A3 می شود

اهداف اصلی تاسیس این کارخانه, گسترش صنعت فولاد در منطقه شمالی کشور و تامین نیازهای آهن آلات این منطقه برای عملیات ساختمانی و صنعتی است. موقعیت جغرافیایی این کارخانه, باعث ایجاد فرصت های مناسبی برای ساکنین منطقه شده تا میلگرد حسن رود را با صرفه ترین قیمت برای پروژه های ساختمانی و صنعتی خود تهیه کنند.

فولاد گیلان حسن رود
فولاد گیلان حسن رود

میلگردهای سبک دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آنها را برای استفاده در پروژه های ساختمانی مختلف مناسب می کند. از جمله ویژگی های مهم این میلگردها می توان به

وزن کمتر: میلگردهای سبک به دلیل وزن کمتر خود, حمل و نقل و نصب آسان تری دارند.

استحکام بالا: علی رغم وزن کمتر, این میلگردها دارای استحکام بالایی هستند و می توانند بارهای سنگین را تحمل کنند.

انعطاف پذیری : میلگردهای سبک از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند که این ویژگی آنها را برای استفاده در سازه های پیچیده مناسب می کند.

میلگردهای سبک
میلگردهای سبک

نکات مهم برای خرید میلگرد سبک

نکات مهم برای خرید میلگرد سبک

نکات مهم برای خرید میلگرد سبک

کاربردهای میلگرد سبک

اگرچه بسیاری از متخصصان استفاده از میلگرد سبک را مناسب نمی دانند, اما اگر تولید آن مطابق استانداردهای جهانی باشد, می توان در تقویت سازه ها و ساخت حفاظ ها از آن استفاده کرد. (جهت خرید و بررسی به قیمت میلگرد مراجعه نمایید)

کاربردهای میلگرد سبک
کاربردهای میلگرد سبک

با توجه به اهمیت وزن میلگرد در صنعت ساخت و ساز, انتخاب و خرید میلگردهای سبک از تولیدکنندگان معتبر با رعایت نکات فنی می تواند به بهبود کیفیت و ایمنی سازه ها کمک کند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت میلگرد و سایر مقاطع فولادی, به سایت “فولاد کاویآن” مراجعه کنید.

جهت مطالعه بیشتر به میلگرد  مراجعه فرمایید.

آیا مفید بود ؟

بر روی ستاره ها کلیک نمایید

تلگرام
واتس‌اپ
ایمیل
فیسبوک
توییتر
پرینت
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *